maandag 29 februari 2016

Ik bid je vrede toe



Bid voor de vrede van Jeruzalem,
dat iedereen die van de stad houdt, rust mag ervaren.
Laat er vrede heersen binnen de muren en rust in elke stadswijk.
Ter wille van mijn broers en vrienden zeg ik tot de stad:
'Laat er vrede in u zijn.'
En ter wille van het huis van onze Here God zal ik het goede zoeken voor de stad Jeruzalem.
(Psalm 122:6-9 Het Boek)

Ik bid Jeruzalem vrede toe, dat er op een dag vrede mag zijn in de Heilige Stad. Dat wanneer de Messias terugkomt het hele volk vrede zal ervaren. Niemand uitgezonderd!

In de synagogen wordt wel eens het Avinu shebashamayim gezongen. Hier zingen ze het volgende:

Vader in de hemel, de Rots en Verlosser van Israël.
Zegen de Staat Israël,
De eerste bloei van onze verlossing.
Bescherm hen met Uw liefde en verspreid over hen een troonhemel van vrede:
Zorg voor licht en waarheid voor haar leiders en begeleid hen met Uw goede raad.
Versterk de handen van hen die het Heilige Land verdedigen,
Geef ze een kroon van overwinning voor hun inspanningen. 
Zegen het land met vrede, O God, en de bewoners met blijvende vrede. 
Laat ons dan zeggen: amen


Mogen we bidden voor Israël elke dag opnieuw. Bidden voor de leiders van het land, zoals Netanyahu. Heer help hem, want alleen met U maakt hij de beslissingen die U goed acht voor het volk.

Want Israël,
Nooit zal ik jou vergeten.
Nooit zal ik vergeten te bidden voor jou.
Nooit vergeet ik alles wat jij dragen moest.
Ik draag je altijd met me mee.
In mijn hart zal je blijven.
Ik bid je vrede toe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten