donderdag 19 november 2015

Mijn gebed voor jou


Heb je vijanden lief en bid voor wie je vervolgen
(Mattheüs 5:44)

Hier een gebed voor de onbekende, die op het nieuws als SLECHT wordt neergezet. Wat als hij niet daar, maar hier was geboren...? Wat dan?

Beste jij,

Ik ken jou niet, ik heb alleen dingen over je gehoord... op het nieuws.
Ik ken je naam niet, ik weet niet hoe oud je bent en in welk gezin jij bent geboren. Ik weet dat je pijn hebt en dat je dingen doet die slecht zijn, omdat je niet beter weet. 

De Heer kent jou wel, Hij kent jou naam wél en weet wél hoe oud je bent. Hij weet wie je vader is en wie je moeder is. Hij weet precies wat jij doet. Jij bent belangrijk! Jij bent ook een kind van God. 

Jij doet dingen verkeerd omdat het je zo is aangeleerd. Vanaf het moment van je geboorte was je leven al bepaalt, je zou worden net als je vader. Je zou worden net als je broers. Hoe oneerlijk dat jou leven al bepaald was vanaf het moment dat jij voor het eerst huilde. Hoe oneerlijk dat jij geboren moest worden in de situatie waarin jij geboren werd. Wat was je leven beter geweest als je niet was gekenmerkt met je voorgeslacht. 

Daarom bid ik voor jou, jij onbekende daar ver weg. Ik bid tot God dat jij die weg niet meer hoeft te gaan. Dat je niet meer wordt gekenmerkt door je voorgeslacht. Ik wens je een leven toe waarin je van je fouten mag leren en de Heer elke dag om hulp mag vragen. Fouten maken is niet erg, weet dat, de Heer is een Genadig God, die van JOU houdt.

Beste jij, nooit zul jij dit lezen, maar toch hoop ik:
dat God tot jou zal spreken en aan je zal laten zien dat ik voor jou bid. 

Ik vind het erg voor wat jij moet meemaken, ik vind het verschrikkelijk dat jij zoveel pijn kent. Dus ik hoop dat de Heer zich aan jou laat zien, dat je vrij mag zijn van alle haat die in je ziel is gestempeld. 

Beste jij, onbekende daar ver weg, ga ik vrede! Ik bid voor jou en zal altijd voor je blijven bidden.

Groetjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten